poniedziałek, 30 listopada 2015

Kremowa zupa fasolowa z boczkiem i chorizo







Zrobiło się zimno i o niczym tak nie marzę jak o gęstej, kremowej zupie o posmaku wędzonki. Fasola, boczek i smak chorizo to według mnie połączenie idealne... i od razu robi się cieplej:)



Składniki:
- ok. 1,5 szkl. suchej fasoli
- 40 dkg wędzonego boczku
- 20 dkg kiełbasy chorizo
- 4 średnie marchewki
- 1 średnia pietruszka
- 1 mały por
- 1 czerwona papryka
- kawałek bulwy selera
- 2 cebule dymki
- natka pietruszki
- 2 ząbki czosnku
- 3 łyżeczki majeranku

Fasolę namoczyłam przez noc w wodzie. Następnego dnia odlałam wodę, fasolę przepłukałam pod bieżącą wodą po czym ugotowałam do miękkości w świeżej wodzie, do której dodałam skórki z boczku. Wodę osoliłam dopiero pod koniec gotowania. 
W trakcie gotowania fasoli przygotowałam pozostałe składniki. Cebulę pokrojoną w kostkę, boczek w paseczki a chorizo pokrojoną w plasterki podsmażyłam w teflonowym garnku, na koniec dodałam drobno posiekany czosnek. Następnie dodałam pokrojone w kostkę warzywa (marchew, pietruszkę i seler), chwilę wszystko razem podsmażyłam i zalałam ok. 1 litrem wody. Po 10 minutach dodałam kolejną partię pokrojonych warzyw (ziemniaki, pora i paprykę), dolałam odrobinę wody i majeranek, i gotowałam aż ziemniaki zmiękną.
Z ugotowanej fasoli wyłowiłam skórki z boczku, które wylądowały w koszu. Część fasoli (ok. 1 szkl) zmiksowałam wraz z wywarem na gęsty krem, pozostałą część dodałam wraz z wywarem do garnka z mięsem i warzywami. Całość razem zagotowałam i zagęściłam kremem z fasoli. Na koniec dodałam posiekaną natkę pietruszki i gotowe:)
Zupa nie wymagała żadnego doprawiania, była dostatecznie słona dzięki wywarowi z fasoli, a sporej dużej pikantności nadała jej kiełbasa chorizo, ale w razie potrzeby trzeba dosmaczyć solą i pieprzem.





4 komentarze:

  1. Smakowicie wygląda ta zupa :) Wypasiona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oesuu, ale pysznie wygląda, jak ja lubię takie zupy pełne treści !

    OdpowiedzUsuń
  3. konkretna zupa :) w te chłodne wieczory też mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)