niedziela, 14 lipca 2013

Bułeczki owsiane z płatkami zbożowymi



Kolejna wersja moich bułeczek owsianych, tym razem z mieszanką płatków zbożowych i siemieniem lnianym. Wychodzą nieco twardsze, nie mniej jednak stanowią zdecydowanie zdrowszą alternatywę dla białych mięciutkich bułeczek:)


Składniki (na 2 duże bułki):
- 1 jajko
- 6 łyżek otrąb owsianych (nie mielimy)
- 3 łyżki odtłuszczonego mleka w proszku
- 2 łyżki siemienia lnianego
- 2 łyżki płatków ekologicznych Symbio- mix 5 zbóż (pszenne, żytnie, jęczmienne, owsiane, orkiszowe)
- 1 łyżeczka drożdży instant
- pół małego kubeczka jogurtu naturalnego (można zastąpić chudym serkiem twarogowym lub serkiem homogenizowanym)
- ulubione zioła (użyłam oregano)
- szczypta soli
- do posypania: płatki 5 zbóż i sezam

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i przełożyłam do silikonowej formy na bułki- użyłam formy na duże bułki, dlatego wyszły tylko 2 sztuki (ale za to okazałe:P). Piekłam około 18 minut.

Smacznego owsianego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)