niedziela, 14 lipca 2013

Bułeczki żytnio-owsiane- smaczne i dietetyczne

Kolejna wersja moich ulubionych bułeczek- tym razem z mąką żytnią razową. Zdrowo, lekko, smacznie i dietetycznie:)

Składniki:
- 6 łyżek otrąb owsianych
- 6 łyżek mleka odtłuszczonego w proszku (lub granulowanego)
- 6 łyżek mąki żytniej razowej (typ 2000)
- 2 jajka
- 3 kopiaste łyżki chudego serka twarogowego (użyłam President)
- 1 łyżeczka drożdży w proszku
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka suszonego oregano
- 2 szczypty soli

Wszystkie składniki wymieszałam w misce na gładką masę, piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Masę nakładałam do silikonowych foremek (ok. 1 kopiasta łyżka na każdą foremkę, bo ciasto sporo urośnie).
 Piekłam 20 minut. Z podanych ilości wyszło mi 7 sporych bułek.
Masa jest na tyle gęsta, że można spokojnie wyłożyć ją na papierze do pieczenia- bułki powinny normalnie urosnąć.

Smacznego żytniego:)

Kanapeczki w mojej ulubionej wersji- z serkiem President 0%, gotowaną piersią z kurczaka, musztardą kremską i kiełkami rzodkiewki. Pycha:)

5 komentarzy:

  1. Przepis rewelacyjny :) Tylko że mi nie chcą urosnąć :( Choć i tak są dobre :) Nie mam foremek, więc piekę bezpośrednio na blasze na papierze. Formuję je ręcznie... Nie wiem, co robię nie tak, że nie rosną :( Robię dokładnie tak, jak jest w przepisie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niestety bez foremek też nie chciały wyrastać, dlatego w końcu zainwestowałam w różne formy.
      Forma trzyma bułkę "w ryzach", początkowo ciasto wyrasta bardzo mocno, potem lekko opada, ale w efekcie otrzymujemy dość zgrabną bułeczkę. Jeśli chcesz to podeślę Ci kilka linków z allegro ze sprzedawcami, którzy mają różne fajne formy na bułeczki, przypomnij sie tylko mailowo. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mi też nie chciały wyrosnąć, bo ciasto z tego przepisu wychodzi bardzo gęste i ciężkie. Ale wystarczy że dodasz do ciasta kilka łyżek wody i wyrasta nawet robione bezpośrednio na blaszce, ja sprawdziłam i w foremkach i na blaszce i zawsze bardzo ładnie wyrosły. Dodaje że wszystko zrobiłam kropka w kropkę jak w przepisie, tylko serek miałam inny (Serek twarogowy, Mlekoma, Emilki 0%) i dodałam kilka łyżek wody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooooooo, super! Dziękujemy za podpowiedź, na pewno się przyda!:)

      Usuń
  3. Ile taka jedna bułeczka może mieć kalorii? :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)