niedziela, 14 lipca 2013

Jaja kolorowo faszerowane


A oto moje wielkanocne jaja kolorowo faszerowane:)


Składniki:
- 6 ugotowanych na twardo jaj
- 1/3 pęczka szczypiorku
- 3-4 plasterki ulubionej wędliny
- 4 małe pieczarki
- majonez light
- musztarda kremska
- sól
- pieprz
- czosnek granulowany

Jaja ugotowałam na twardo w osolonej wodzie (by skorupki ładnie się obierały- niestety w przypadku świeżych jaj ta metoda niekoniecznie jest skuteczna:( ), ostudziłam je, obrałam ze skorupek i przekroiłam wzdłuż na pół. Białka ułożyłam na udekorowanym talerzu, żółtka rozdzieliłam po równo do trzech miseczek. Szczypiorek i wędlinę drobno pokroiłam, a pieczarki starłam na małych oczkach i poddusiłam na patelni na niewielkiej ilości wody doprawiając je solą i pieprzem.
1 miseczka- żółtka, podduszone pieczarki, 1 łyżka majonezu, 1 łyżeczka musztardy, 2 szczyptu czosnku granulowanego (można opcjonalnie dodać jakieś świeże zioła, np. pietruszkę)
2 miseczka- żółtka, posiekany szczypiorek, 1 łyżka majonezu, 1 łyżeczka musztardy
3 miseczka- żółtka, posiekana wędlina, 1 łyżka majonezu, 1 łyżeczka musztardy (można opcjonalnie dodać np. słodką paprykę albo mocno  poszatkowaną paprykę konserwową).

Składniki w każdej miseczce dokładnie roztarłam widelcem, doprawiając wszystko solą i pieprzem. Każdy farsz nakładałam obficie do ugotowanych białek, by zużyć całą zawartość miseczek.
Smaczny, łatwy i szybki sposób na kolorowe wielkanocne jaja:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)