niedziela, 14 lipca 2013

Pikantne kulki na warzywach

Szybki, smaczny i kolorowy obiadek:) Tak jak lubię:)

Składniki:
- 0,5 kg mięsa mielonego z indyka (do tego obiadu wykorzystałam mniej niż połowę)
- ok. 400 g mrożonych warzyw na patelnię
- 0,5 cukinii
- sos sojowy

Składniki do mięsa:
- 3 łyżki otrąb owsianych (opcjonalnie)
- 1 jajko
- 1 biała cebula
- 1 czerwona cebula
- garść posiekanej natki pietruszki
- garść posiekanej bazylii
- 2 łyżeczki koperku
- przyprawa meksykańska
- przyprawa do grilla
- czosnek granulowany
- curry
- sól

Składniki do warzyw:
- suszona pietruszka
- suszony imbir
- czosnek granulowany
- kurkuma
- oregano
- sos sojowy
- sól

Cebulę i zioła drobno posiekałam, dodałam z pozostałymi składnikami do mięsa i dokładnie wymieszałam. Do tego obiadu (na 2 porcje) wykorzystałam mniej niż połowę mięsa, z reszty wykombinuję coś innego:)
Z mięsa uformowałam małe kuleczki i ułożyłam na patelni teflonowej. Zalałam je niewielką ilością wody (ok. 1/3 szklanki) i połową łyżeczki sosu sojowego, przykryłam pokrywką i dusiłam na małym ogniu przez kilka minut- w połowie odwróciłam je na drugą stronę.
Warzywa na patelnię wraz z pokrojoną cukinią ze skórką doprawiłam przyprawami i dusiłam na niewielkiej ilości wody i sosu sojowego do miękkości.


Smacznego kolorowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)