piątek, 9 maja 2014

"Meksykańska" mieszanka dla leniwych


Kolejny obiad z serii "wszystko do gara" i bez zbytniego wysiłku, co przed samym porodem ma znaczenie przeogromne:)


Składniki (na 4-5 porcji):
- 0,5 kg szynki wieprzowej
- 450 g mrożonki meksykańskiej z Tesco
- 200 g ryżu jaśminowego
- 2 średnie pętka kiełbasy
- 2 plasterki wędzonego boczku
- puszka cieciorki
- biała część pora
- 3 listki laurowe
- 3 kulki ziela angielskiego
- 200 ml mleczka kokosowego (opcjonalnie)
- 2-3 łyżki oleju rzepakowego
- przyprawa gruboziarnista do steków
- sól i pieprz do smaku


Szynkę pokroiłam w drobną kostkę, oprószyłam przyprawą do steków i obsmażyłam na teflonie na oleju rzepakowym. Dodałam listki laurowe i ziele angielskie, podlałam wodą i dusiłam do miękkości (ok. 1,5 godziny). 
Pod koniec duszenia szynki przygotowałam pozostałe składniki. Kiełbasę pokrojoną w kostkę oraz boczek pokrojony w cienkie paseczki podsmażyłam bez dodatku oleju, dodałam pokrojonego pora i wszystko razem chwilę smażyłam. Dodałam mieszankę meksykańską (była już doprawiona), wszystko razem chwilę poddusiłam. Na koniec dodałam ryż, podlałam wodą i dusiłam pod przykryciem do miękkości ryżu- od czasu do czasu należy całość zamieszać i ewentualnie dodać wody. W ostatnim etapie dodałam szynkę wraz z sosem z duszenia oraz wcześniej przepłukaną cieciorkę z puszki. Wszystko razem chwilę podgrzałam, by smaki się "przegryzły". Na koniec doprawiłam tylko solą, a gdy potrawa okazała się dość pikantna postanowiłam ją nieco złagodzić mleczkiem kokosowym.

Wyszedł smaczny mięsny obiad, nie wymagający zbyt dużego wysiłku, co w moim obecnym przed-porodowym stanie ma dość duże znaczenie:)


8 komentarzy:

  1. Też gotuję takie szybkie dania, jest moment, że bardzo się przydają. A przed tak ważnym momentem jak poród - tym bardziej.
    Szczęśliwego rozwiązania życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Superrr ,co prawda u mnie warzywa są dostepne przez cały rok ,ale apetyczne danie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowe i bardzo apetyczne danie. :) pozdrawiamy serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. jednogarowe, ale zobacz jak apetycznie Ci wyszło!! często wychodzi z takich dań papa, a tu proszęęę....;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko do gara i takie apetyczne cudo wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie jednogarnkowe dania. Nie ma nic lepszego!

    OdpowiedzUsuń
  7. takie obiady są najlepsze!:) szybko i ze smakiem:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)