wtorek, 10 lutego 2015

Filet pieczony w majeranku


To znowu nie przepis, a jedynie pomysł na to jak w domu przygotować sobie szybką i smaczną wędlinę na kanapkę. Ja takiego kurczaka używam również do sałatek, a jego grubszy plaster z powodzeniem może zastąpić tradycyjnego obiadowego kotleta. Zastosowań jest więc wiele, a ograniczeniem jest jedynie nasza wyobraźnia:)

Składniki:
- filet z kurczaka
- 1 ząbek czosnku + czosnek granulowany
- słodka mielona papryka 
- suszony majeranek
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- sól

Piekarnik rozgrzałam do 220 stopni.
Fileta umyłam i oczyściłam. Porządnie natarłam go solą z każdej strony, następnie olej wymieszałam z papryką i granulowanym czosnkiem tak, by powstała dość gęsta pasta (w razie potrzeby można dodać odrobinę wody). Pastą obustronnie natarłam kurczaka, a na koniec obficie oprószyłam majerankiem.
Na środku folii do pieczenia ułożyłam czosnek pokrojony w cienkie plasterki, na to położyłam filet i wszystko razem dość mocno ścisnęłam folią. Polecam zawijać folię do góry, bo kurczak puści trochę soków i szkoda zapaskudzić piekarnik.
Piekłam 20-25 minut w 220 stopniach, po wyjęciu z piekarnika odwinęłam z folii i porządnie ostudziłam. Dopiero wtedy kurczaka można pokroić w ładne plastry.

Zawsze to zdrowiej i smaczniej:)


10 komentarzy:

  1. Pycha :-) też piekę podobny na kanapki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boski filet :) Idealny na kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gia!
    Ty wiesz jak piękne wyszło Ci to mięso?!
    ałaaaa <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierś z kurczaka i pieczona, i smażona i gotowana ostatnio gości u mnie bardzo często, ale w sumie o domowej wędlinie nie pomyślałam. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, przynajmniej wiemy co tam jest :) Też takie robię. I z indyka, kurczaka i wieprzowiny. Nie próbowałam z wołowiną, a mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może być oliwa z oliwek zamiast rzepakowego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Może być oliwa z oliwek zamiast rzepakowego?

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)