niedziela, 14 lipca 2013

Farsz szpinakowo-brokułowy

Zielony krem, idealny jako farsz czy sos do dań wszelakich:)
SKŁADNIKI:
  • 8 różyczek brokuła
  • 8 kostek brykietu szpinakowego (mrożonka)
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • sól
  • czosnek (użyłam granulowanego)
Brokuły ugotowałam na miękko w lekko osolonej wodzie, szpinak delikatnie podsmażyłam na niewielkiej ilości wody dodając do niego 3 szczypty czosnku i ok. 2 szczypty soli (tu oczywiście mamy pełną dowolność- dosmaczamy zgodnie z gustem). Brokuły, szpinak i pokrojone ugotowane jajko wrzucamy do pojemnika i blendujemy na jednolitą masę.
Jeżeli chcemy użyć farszu np. do naleśników polecałabym dorzucenie 1-2 plasterków serka topionego light, można go również zabielić np. serkiem wiejskim, serkiem homogenizowanym lub jogurtem naturalnym.
Ja farszu użyłam jako wkładki do pulpetów drobiowych, dodając do niego serek topiony. Masy świetnie się połączyły dając kremowy szpinakowo-brokułowo-serowy smak. Można go również użyć do naleśników lub jako sos do polania mięsa (po rozrzedzeniu np. śmietanką 4% z dodatkiem serka topionego light).

Smacznego zielonego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)