niedziela, 14 lipca 2013

Filet faszerowany pieczarkowo-serowym kremem


Filet można nafaszerować dosłownie wszystkim:), w dzisiejszym wydaniu wkładkę stanowi krem pieczarkowo- serowy, pyyyszota:)
SKŁADNIKI:
  • 2 filety z kurczaka (1 cała pierś)
  • 1 cebula
  • 5 dużych pieczarek
  • 1/3 pęczka szczypiorku
  • sos sojowy- 1 łyżeczka
  • sos rybny (opcjonalnie)- 1 łyżeczka
  • 2 plasterki serka topionego liht 
  • 2 plasterki sera żółtego Ceko Piórko (3% tłuszczu) 
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek, ulubiona przyprawa do mięs
FARSZ:
Cebulę pokroiłam w małą kosteczkę i poddusiłam z dodatkiem sosu sojowego, sosu rybnego i odrobiny wody na teflonowej patelni (by cebulka się nie przypaliła, a jednak lekko zmiękła). Po kilku minutach dodałam do duszenia starte na dużych oczkach pieczarki, doprawiłam solą, pieprzem i czosnkiem, a na koniec wrzuciłam drobno pokrojony szczypiorek. Całość przełożyłam do miski, po ostygnięciu wrzuciłam oba sery pokrojone w drobną kostkę i wymieszałam.


W obu filetach zrobiłam sporą kieszonkę, doprawiłam mięso ulubionymi przyprawami (użyłam własnej mieszanki: kebab, gyros, ziołowa do kurczaka i przyprawa do żeberek)- zarówno na zewnątrz jak i delikatnie wewnątrz fileta, odstawiłam na 30 minut do "przegryzienia". Potem już tylko wystarczy nafaszerować do pełna i porządnie spiąć otwór (np. wykałaczkami), by farsz nie wypłynął podczas gotowania. Gotowałam na parze przez 20-25 minut- nie ma konieczności przewracania na drugą stronę. Podałam z ugotowanym brokułem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)