niedziela, 14 lipca 2013

Pulpety drobiowe w sosie serowym


A to jeden z moich ulubionych przepisów:), bardzo szybki i nie wymaga brudzenia miliona garów:)


Składniki na pulpety:
  • 0,5 kg mięsa mielonego drobiowego (użyłam mięsa z indyka)
  • 1 jajko (opcjonalnie)
  • 3 łyżki otrębów (opcjonalnie)
  • ulubiona przyprawa do mięsa
Składniki na sos:
  • śmietanka UHT 4% (ok. 1/3 szklanki)
  • plasterek serka topionego light
  • łyżka startego sera Piórko
  • suszona pietruszka
  • sól
  • pieprz
  • czosnek granulowany
  • "zagęszczacz" (np. skrobia kukurydziana, ja użyłam pół łyżeczki kleiku kukurydzianego mojego synka:P)
Mięso na pulpety doprawiłam ulubionymi przyprawami, przeważnie używam własnej mieszanki kebab-gyros, ziołowa do kurczaka, do pieczeni, do żeberek z dodatkiem czosnku, curry i imbiru. Oczywiście jest to kwestia indywidualnego smaku każdego z nas. Do mięsa można dodać jajko i otręby, ale nie jest to konieczne- bez nich pulpety wychodzą twardsze i bardziej zbite.
Pulpety należy formować wilgotnymi dłońmi, dzięki temu nie kleją się do rąk i mają ładny kształt. Gotowałam je na parze przez ok. 20 minut, a na ostatnie 10 minut do gotującej się wody wrzuciłam brokuły, z którymi potem podałam pulpety.

Sos serowy robiłam pod koniec gotowania pulpetów i brokułów. Do małego rondelka wlałam śmietankę, dodałam sery, natkę pietruszki i podgrzewałam cały czas mieszając. Doprawiłam czosnkiem, solą i pieprzem, mieszałam do momentu całkowitego rozpuszczenia się sera, starając się jednak nie zagotować sosu. Na koniec zagęściłam połową łyżeczki kleiku- e voila:)

Smacznego serowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)