niedziela, 14 lipca 2013

Kalafior w sosie śmietanowym

Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że tak bardzo zasmakuje nam to danie:), zwłaszcza, że wymyślone było "na szybko":). Świetna lekka alternatywa dla tradycyjnego kalafiora z bułką tartą smażoną na maśle. Naprawdę smakuje nieziemsko, a śmietany nie użyłam ani grama:)!

Składniki:
- 1 kalafior
- 0,5 mleczka zagęszczonego UHT 4%
- 1 plasterek serka topionego light
- 3 łyżeczki kleiku kukurydzianego dla dzieci
- garść rozgniecionych/lekko zmielonych orzechów nerkowca
- garść płatków ekologicznych Symbio- mix 5 zbóż (pszenne, żytnie, jęczmienne, owsiane, orkiszowe)- można użyć dowolnych
- garść posiekanego szczypiorku
- sól do smaku

Kalafiora ugotowałam na parze doprawiając go lekko solą.  W między czasie do małego rondelka wlałam mleczko, dodałam do niego kleik i porwany na małe kawałeczki plasterek sera, wszystko doprawiłam solą. Gdy kalafior był już prawie gotowy wstawiłam na mały gaz rondelek z sosem- mieszałam do momentu roztopienia się wszystkich składników.
Kalafiora wyłożyłam na 2 talerze, polałam sosem, a na koniec obsypałam orzechami, płatkami i posiekanym szczypiorkiem.

Sos bardzo szybko wdarł się we wszystkie zakamarki różyczek kalafiora, dlatego jest niemalże niewidoczny na zdjęciu, nie mniej jednak bardzo fajnie komponował się z kalafiorem:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)