niedziela, 14 lipca 2013

Złocisty łosoś z warzywami

Łososia po prostu uwielbiam! Najśmieszniejsze jest to, że "odkryłam go" całkiem niedawno, bo jakieś 2 lata temu, co w rzeczywistości oznacza, że wiele w życiu straciłam:)
Dzisiaj w wersji złocistej z duszonymi warzywami, i jak to łosoś- wyszedł pyszny:)

Składniki:
- filet z łososia (ok. 400 g)
- pół cukinii
- kilka dużych pieczarek
- pół pora
- pół marchewki
- pół puszki czerwonej fasoli
- 1 łyżeczka sosu sojowego
- czosnek granulowany
- słodka papryka w proszku
- odrobina kurkumy
- garść posiekanej natki pietruszki + suszona pietruszka
- sok z cytryny
- sól do smaku
- 1 łyżeczka oliwy

Filet z łososia umyłam, osuszyłam i pokroiłam na 6 wąskich kawałków. Każdy kawałek oprószyłam solą, suszoną natką pietruszki i skropiłam sokiem z cytryny.
Warzywa pokroiłam i krótko poddusiłam w woku na niewielkiej ilości wody dodając sos sojowy i przyprawy (dopiero pod koniec dodałam opłukaną wcześniej czerwoną fasolę). Na talerzu obsypałam je świeżą natką pietruszki.
Pod koniec duszenia warzyw rozgrzałam patelnię z niewielkim dodatkiem oliwy i ułożyłam na niej kawałki ryby skórą do dołu. Smażyłam je przez kilka minut pod przykryciem- do momentu ścięcia się prawie całej ryby, potem na krótką chwilę odwróciłam fileciki, by ładnie zrumieniły się z drugiej strony.
Ot i cały przepis na szybkie i pyszne danie:)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja własnie też azakochałam się w nim na nowo :) A na parze jak cudnie smakuje, miodzio ;P polecam Ci spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)