niedziela, 14 lipca 2013

Kociołek "wszystko do gara"

Często zdarza się, że w lodówce mam wszystkiego po trochu, niby nic konkretnego, ale jak wrzuci się to wszystko razem do gara to wychodzi super smaczne i sycące danie:)
Oczywiście wersja lżejsza, bez zbędnego tłuszczu:)

Składniki (oczywiście można je dowolnie zmodyfikować):
- 0,5 kg schabu
- 1 pętko kiełbasy drobiowej
- kilka lasek kabanosów drobiowych
- 6 ziemniaków
- ok. 200 g pieczarek
- 1 czerwona papryka
- 1 marchewka
- 1 pietruszka
- 3/4 cukinii
- 3 cebule
- 3/4 pora
- puszka czerwonej fasoli
- puszka zielonego groszku
- 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
- 3-4 łyżki sosu sojowego
- 3 listki laurowe
- 2 ziela angielskie
- 2-3 łyżki mleczka zagęszczonego UHT 4%
- przyprawy: do pieczeni,  czerwona shoarma, czosnek granulowany, słodka papryka, suszone pomidory w proszku, dużo majeranku, sól do smaku

Schab pokroiłam w cienkie paseczki i podsmażyłam na patelni wraz z cebulą pokrojoną w piórka dodając łyżkę sosu sojowego, przyprawę do pieczeni i shoarmę. Do garnka z zagotowanym 1 litrem wody dodałam podsmażone mięso z cebulą, dodałam listki laurowe i ziele angielskie i dusiłam pod przykryciem przez ok. 30 minut.
W drugim garnku w tym samym czasie gotowałam pokrojoną kiełbasę i kabanosy, by pozbyć się z nich nadmiaru tłuszczu (dla tych mniej dbających o linię zabieg zbyteczny:P).
Po 30 minutach do schabu dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki, marchew i pietruszkę. Gotowałam kolejne 20 minut, w trakcie których pokroiłam i poddusiłam na patelni pozostałe warzywa (na 2 łyżkach sosu sojowego, doprawiając lekko solą i czosnkiem).
Na koniec dodałam do schabu podduszone warzywa, "odtłuszczone" kiełbaski, groszek i fasolę (przepłukane wcześniej wodą), doprawiłam koncentratem, 4 łyżeczkami majeranku, 1-2 łyżkami sosu sojowego, słodką papryką, suszonymi pomidorami, czosnkiem i solą.

Sosu nie zagęszczam mąką, mam na to swój patent:). A mianowicie miksuję 2-3 łyżki warzyw na gładką masę z dodatkiem 2-3 łyżek zagęszczonego mleczka UHT 4%. Krem dodaję do kociołka i gotowe:)

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)