niedziela, 14 lipca 2013

Ryż w kolorowej mieszance

Kolejne danie z cyklu "wykorzystujemy resztki" i zawartość naszej lodówki. Oczywiście składniki można dowolnie modyfikować, ja wykorzystałam w daniu wszystko, co wpadło mi w ręce:)

Składniki:
- 1 podwójny filet z kurczaka
- kawałek kiełbasy drobiowej
- resztki wędlin, które mogłyby nie dotrwać do dnia następnego
- 1 woreczek brązowego ryżu
- 1 woreczek białego długoziarnistego ryżu
- 0,5 opakowania mieszanki chińskiej hortex
- ok. 1/3 cukinii
- puszka kukurydzy
- pół puszki czerwonej fasoli
- pół pęczka szczypiorku
- sos sojowy
- sos rybny
- garść posiekanej natki pietruszki
- przyprawy: przyprawa azjatycka, przyprawa do grilla, słodka papryka, curry, czosnek granulowany, sól do smaku

Zaczęłam od ugotowania ryżu, nastawiłam garnek z wodą, którą osoliłam po zagotowaniu i dodałam 1 łyżeczkę curry. Najpierw gotowałam ryż brązowy przez ok. 25 min., po tym czasie dołożyłam woreczek białego ryżu i gotowałam razem kolejne 15 minut (ryż brązowy i tak wyszedł dość twardy, więc można wydłużyć czas jego gotowania).
W czasie gotowania ryżu przygotowałam pozostałe składniki. Kiełbasę i wędlinę drobno pokroiłam, podsmażyłam na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. Na koniec dodałam fileta pokrojonego w bardzo cienkie paseczki doprawiając łyżką sosu sojowego i przyprawą do grilla.
W woku lekko poddusiłam mieszankę chińską i pokrojoną w słupki cukinię doprawiając 1 łyżką sosu sojowego, 2 łyżkami sosu rybnego oraz przyprawami (czosnek, papryka, przyprawa azjatycka). Na koniec dodałam opłukaną fasolę i kukurydzę oraz posiekany szczypiorek i natkę pietruszki.
Podduszone warzywa przełożyłam do dużego garnka, dodałam podsmażone mięso i ugotowany ryż i wszystko dokładnie wymieszałam.

Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Chyba http://vougelisha.blogspot.com/2014/03/ryz-w-kolorowej-mieszance_28.html to nie jest twój drugi blog? Niestety tam taki sam wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. blog został usunięty, więc nie zdążyłam zajrzeć. Ale pewnie z tego właśnie powodu ktoś go zgłosił do usunięcia... esh, nie jest to fajne jak inni przywłaszczają sobie czyjąś pracę..:(

      Usuń

Dzięki za Wasze opinie :)