niedziela, 14 lipca 2013

Lasagne bez makaronu- dietetycznie

To jedno z tych dań, które na stałe zagoszczą w naszej kuchni zamiast jego tradycyjnej wersji. Mocno pomidorowa i mocno serowa wersja, w której lekkie naleśniki zastąpiły płaty makaronu. No i oczywiście wersja maksymalnie dietetyczna:)

Składniki na naleśniki (5 szt.):
- 2 duże jajka
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki mleka odtłuszczonego w proszku
- 1 łyżka mąki sojowej
- 0,5 szklanki mleka
- 2 łyżeczki suszonej pietruszki
- 0,5 łyżeczki kurkumy
- szczypta soli

Składniki na farsz:
- 0,5 kg mięsa mielonego z indyka
+ po jednej łyżeczce: czosnku, oregano, bazylii, tymianku, curry
+ 2 łyżeczki słodkiej papryki
- ok. 250-300 g przecieru pomidorowego
+  2 łyżeczki słodkiej papryki
+ po jednej łyżeczce: czosnku, oregano, bazylii, suszonych pomidorów w proszku

Składniki na krem serowy:
- opakowanie serka wiejskiego light
- 1 trójkąt serka topionego light
- 2 łyżki odtłuszczonego mleka zagęszczonego 4%
- 2 szczypty soli

Dodatkowo:
- 4-5 łyżek startego sera Ceko Piórko 3%
- ok. 1 łyżka oliwy

Mięso mielone podsmażyłam na patelni teflonowej z przyprawami (bez dodatku tłuszczu), dodałam przecier pomidorowy i doprawiłam przyprawami.
Składniki na krem serowy wrzuciłam do blendera i zmiksowałam na gładką masę.
Usmażyłam naleśniki na patelni o średnicy podobnej do średnicy mojego naczynia do zapiekania (ok. 17 cm)- za każdym razem przecierając ją ręcznikiem nasączonym oliwą.
Piekarnik nastawiłam na 180 stopni. Okrągłe naczynie do zapiekania wysmarowałam ręcznikiem papierowym nasączonym oliwą. Układałam w nim kolejno: naleśnik, połowę porcji mięsa w sosie, naleśnik, 1/3 porcji kremu serowego, naleśnik, druga połowa mięsa, naleśnik, 1/3 porcji kremu serowego, naleśnik, pozostała część kremu serowego. Wierzch obsypałam startym serem i oprószyłam suszoną natka pietruszki. Całość zapiekałam 10-15 minut do momentu stopienia się żółtego sera.

Smacznego lasagnowego:)

2 komentarze:

  1. ale bombastyczny blog!
    Będę miała co gotować babce w Niemczech :)
    pozdróweczki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)