niedziela, 14 lipca 2013

Pizza na cieście otrębowym

Całkowicie dietetyczna, lekka i smaczna pizza, którą razem z mężem pochłonęliśmy w całości:), a mała nie była...:)

Pizza wykonana wg diety Dukana.

Składniki na ciasto:
- 4 jajka
- 6 łyżek otrąb owsianych (nie zmielonych)
- 2 łyżki mleka odtłuszczonego w proszku
- 3 łyżki chudego serka twarogowego
- 1 łyżeczka drożdży w proszku
-  oregano
- czosnek
- 2 szczypty soli

Składniki na sos pomidorowy:
- ketchup light
- koncentrat pomidorowy
- ok. 1 łyżeczki sosu sojowego
- bazylia

Dodatki (wg uznania):
- starty ser Piórko (3% tłuszczu)
- cebula
- pieczarki
- wędlina drobiowa
- kiełbasa drobiowa
- pomidor
- papryka

Piekarnik nastawiłam na ok. 180 stopni.
Białka oddzieliłam od żółtek i ubiłam na sztywno, pozostałe składniki na ciasto dokładnie wymieszałam, na koniec dodałam ubite białka i ponownie wymieszałam. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, a powstałą masę dokładnie rozsmarowałam na papierze. Masę podpiekałam przez kilka minut, by z wierzchu delikatnie się ścięła.
Podpieczone ciasto posmarowałam sosem pomidorowym (składniki wystarczy tylko dokładnie wymieszać), obficie posypałam serem Piórko i układałam ulubione dodatki. Na wierch oczywiście poszła druga warstwa sera:) (użyłabym go zdecydowanie więcej, ale miałam dosłownie resztkę..)



Buon apetito:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)