niedziela, 14 lipca 2013

Szynka w cukiniowym kremie






Uwielbiam duszone mięsa, w każdej postaci i z każdym dodatkiem. Na takim właśnie jedzeniu się wychowałam, kojarzy mi się z dzieciństwem i błogim nic-nierobieniem. Tym razem postanowiłam poeksperymentować z sosem i szynkę udusiłam w cukinii. Oczywiście przepis w wersji lżejszej, bez zbędnego tłuszczu i mąki.


Składniki:
- 1 kg szynki
- 3 średnie cebule
- 1 duża cukinia
- 1 kostka rosołowa
- 2 listki laurowe
- 1-1,5 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżeczka majeranku
- mleczko zagęszczone UHT 4 %
- sól i pieprz

Szynkę dokładnie umyłam i pokroiłam w mniejsze kotlety. Każdy kawałek oprószyłam solą i pieprzem oraz podsmażyłam na teflonowej patelni na niewielkiej ilości wody i sosu sojowego. W osobnym garnku zagotowałam wodę (powinno jej być tyle, by ledwie przykryła mięso), dodałam do niej kostkę rosołową i listki laurowe i wrzuciłam podsmażone mięso. Posiekałam cebulę, dodałam ją do mięsa i całość dusiłam pod przykryciem 30 minut. Po tym czasie dodałam do garnka umytą i pokrojoną wraz ze skórką cukinię oraz majeranek i łyżkę sosu sojowego, całość dusiłam kolejne 30 minut.
Na koniec wyjęłam mięso, sos dokładnie zblendowałam, doprawiłam solą i pieprzem, zabieliłam mleczkiem UHT. Mięsko z powrotem wrzuciłam do garnka i gotowe:).
Podałam z kaszą jęczmienną, danie wyszło pyszota:)

2 komentarze:

  1. Właśnie robię to mięsko na jutrzejszy obiad:)Super przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)