niedziela, 14 lipca 2013

Zupa krem z cebuli- dietetycznie

Delikatna, lekko słodkawa, a jednocześnie dość ostra, o kremowej konsystencji... z zimnym jogurtem smakowała niebiańsko:)

Składniki:
- ok. 1 litr bulionu
- 1 duże cebule
- 2 łodygi selera naciowego
- 1 mała marchewka
- 2 ząbki czosnku
- 2 listki laurowe
- 1 ziele angielskie
- 0,5 łyżeczki kurkumy
- 1 płaska łyżeczka czosnku granulowanego
- 1 łyżka octu balsamicznego
- 1 trójkąt serka topionego light
- sól i pieprz do smaku
- jogurt naturalny

Użyłam bulionu z kurczaka, w szybszej wersji można zastosować kostkę rosołową. Bulion zagotowałam, wrzuciłam do niego pokrojone warzywa: cebulę, seler i marchewkę oraz posiekany czosnek, listki laurowe i ziele angielskie. Gotowałam do miękkości. Doprawiłam czosnkiem granulowanym, kurkumą, octem balsamicznym, solą i pieprzem i jeszcze chwilę gotowałam,. Na koniec wyjęłam listki i ziele, wrzuciłam pokrojony na kawałki serek topiony i wszystko razem zblendowałam. Podałam z jogurtem naturalnym.

Smacznego kremowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)