niedziela, 14 lipca 2013

Tarta razowo-owsiana z cukinią - dietetycznie

Zdrowa wersja tarty zrobiona na cieście owsiano-razowym z warzywno- mięsną wkładką. Zasmakowała nawet mojemu mężowi, który daleki jest od jedzenia wszelkiego ciemnego pieczywa czy makaronu :)

Składniki na ciasto:
- 3/4 szklanki mąki żytniej razowej (typu 2000)
- 3/4 szklanki mąki owsianej
- 9 łyżek maślanki
- 1 jajko
- 1 łyżeczka suszonej bazylii
- 1 łyżeczka soli
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na "wkładkę":
- 1 duży pomidor
- 2 łodygi selera naciowego
- pół dużej cukinii
- pół czerwonej cebuli
- kawałek kiełbasy drobiowej (dł. ok. 15 cm)
- 3 plasterki serka topionego light
- 4-5 łyżek startego sera Piórko

Sos pomidorowy na dno:
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- 1 łyżka ketchupu
- 1/3 łyżeczki sosu sojowego
- 1 łyżeczka suszonej bazylii

Sos na wierzch:
- 1 jajko
- 1/2 szklanki mleczka zagęszczonego 4%
- 1 łyżeczka suszonej natki pietruszki
- 1/3 łyżeczki czosnku granulowanego
- 2 szczypty soli

Składniki na ciasto wymieszałam w misce i odstawiłam do lodówki na 30 minut. W tym czasie przygotowałam wszystkie warzywa i sosy. Pomidora, cukinię i kiełbasę pokroiłam w plasterki, a cebulę i selera w cienkie paseczki. Składniki na oba sosy wystarczy ze sobą wymieszać. Ser piórko starłam na dużych oczkach.
Formę na tartę przetarłam ręcznikiem papierowym nasączonym oliwą. piekarnik nagrzałam do 200 stopni. Ciasto wklepałam w formę zwilżając co chwilę dłonie, gdyż dość mocno się kleiło. Było to dość czasochłonne, dlatego następnym razem rozwałkuję je na obsypanym mąką blacie i dopiero przełożę do formy. Ciasto nakłułam w kilku miejscach widelcem i wstawiłam do piekarnika na 12 minut.
Dno zapieczonego ciasta posmarowałam sosem pomidorowym, na to rzuciłam porwany na kawałki ser topiony, potem układałam kolejno: pomidory, kiełbasę, cebulę, selera, cukinię. Wszystko zalałam sosem śmietanowym i posypałam serem Piórko. Zapiekałam przez ok. 30 minut w 200 stopniach- do ścięcia się sosu i roztopienia sera.

Smacznego razowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Wasze opinie :)