czwartek, 5 marca 2015

Lekkie pulpety z Quinoa od Symbio w sosie z suszonych pomidorów


Obiad dla miłośników pulpetów i wszelakich sosów pomidorowych. Dziś propozycja sosu z dodatkiem suszonych pomidorów, do pulpetów zaą dodałam płatki z Quinoa komosy ryżowej od Symbio. Wyszły pycha!!:)

Składniki:
- 50-60 dkg mięsa mielonego z szynki
- 0,5 szkl. płatków z komosy ryżowej od Symbio
- 1 łodyga selera naciowego
- 1 mała pietruszka
- mały kawałek bulwy selera
- 5-6 suszonych pomidorów z zalewy
- pół pęczka natki pietruszki
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz do smaku

Do mięsa dodałam płatki z komosy ryżowej i posiekaną natkę pietruszki, doprawiłam solą i pieprzem i wszystko dokładnie wymieszałam. Wilgotnymi dłońmi uformowałam pulpety, które potem obsmażyłam z każdej strony w teflonowym garnku, już bez dodatku tłuszczu. Następnie zalałam je 2 szklankami wody (wody powinno być tyle, by przykryła całość mięsa), dodałam selera, pietruszkę, pomidory oraz czosnek i całość dusiłam pod przykryciem przez ok. 20 minut. 
Sos przez ten czas nieco się zredukował, ale już nie dodawałam wody. Pulpety wyjęłam z garnka, jego pozostałą zawartość zmiksowałam w blenderze na gładką masę, a na koniec doprawiłam solą i pieprzem.


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam komosę, nie pomyślałam że można ją tak fajnie wykorzystać do pulpecików :)

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat uwielbiamy pulpety, w tym młoda, więc w tej chwili mogę śmiało skorzystać z Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności :) w szczególności sos z suszonych pomidorów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pulpety. Zwykle robię je z mięsa drobiowego, ale najczęściej w sosie pomidorowym.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)