wtorek, 14 stycznia 2014

Jajo z serem i cebulą zapiekane w bułce



Pomysł na pyszne i chrupiące śniadanie. Wkładka serowo-cebulowa z dodatkiem wędliny dopełniła smaku:)

Składniki (na 1 porcję):
- 1 bułka
- 1 jajko
- plasterek żółtego sera
- 1-2 plasterki wędliny
- 1/2 cebuli
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- sól i pieprz do smaku

Z bułek odcięłam "główki" i wydłubałam środek- trzeba uważać, by nie zrobić dziury (gdyby jednak zrobiła się dziura wystarczy zalepić ją kawałkiem wydłubanej bułki).
Cebulę i wędlinę pokroiłam i delikatnie podsmażyłam na oleju doprawiając lekko solą i pieprzem. Ser drobno posiekałam. W Wydrążonej bułce kolejno układałam: połowę sera, wędlinę z cebulę, resztę sera- na wierzch delikatnie wlałam jajko, które doprawiłam solą.
Piekarnik nastawiłam na 180 stopni, grzanie góra-dół + termoobieg.
Bułki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika na ok. 10 minut na środkową półkę. Po tym czasie blaszkę przełożyłam na górną półkę i ustawiłam tylko górne grzanie- zapiekałam kolejne kilka minut do momentu ścięcia się jajek.


11 komentarzy:

  1. Gdybym chciała zrobić komuś imponujące śniadanie, to z pewnością ten przepis znalazłby się na szczycie ładnych i ciekawych posiłków o poranku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie śniadania! Nie tylko ciepłe i cudownie wyglądające, ale i proste w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna propozycja śniadaniowa! W weekend zaserwuję takie śniadanie moim domownikom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisz jak im smakowało, mój Marito był zachwycony:)

      Usuń
    2. Zrobiłam! Masakra, od dzisiaj nie chcę innych śniadań - tylko takie :) Dziękuję za inspiracje :)

      Usuń
  4. Mniam! Jak to przepysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie coś podobnego! ale jednomyślność:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co zrobic gdy piekarnik jest zwyczajny-gazowy bez bajerów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie bułeczki spokojnie zrobisz w każdym piekarniku, musisz tylko pilnować, by się zbyt mocno nie przypiekły od dołu. Proponowałabym przykrycie bułki folią aluminiową, by jajko ładnie się ścięło.

      Usuń

Dzięki za Wasze opinie :)