czwartek, 2 stycznia 2014

Kolorowy ryż z warzywami i indykiem



Tym razem szybki i sycący obiad z wykorzystaniem dobrej mrożonki i mięska z udźca indyka- tak dla odmiany:). Tłuszczu niewiele, za to dużo warzyw i białka.
Całość gotowa w jakieś 25 minut:)

Składniki:
- 0,5 kg mięsa z udźca indyka bez kości (do kupienia w Tesco)
- 1 mrożone warzywa na patelnię z przyprawą orientalną Hortex
- 200 g (2 woreczki) ryżu w 3 kolorach (Sonko)
- czosnek granulowany
- 1 łyżka sosu worcestershire
- mielona słodka papryka
- 1-2 łyżki oleju rzepakowego
- sól do smaku

Na marynatę:
- 1 łyżeczka czosnku granulowanego
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- 0,5 łyżeczki imbiru
- 1- 2 łyżki oliwy z oliwek

Mięso przygotowałam sobie dzień wcześniej, by ładnie przeszło aromatami marynaty oraz by następnego móc dnia szybciutko przygotować obiad. Indyka dokładnie oczyściłam, pokroiłam w małą kostkę i starannie obtoczyłam w marynacie. Przenocował w lodówce pod przykryciem.
Warzywa na patelnię lekko poddusiłam w woku do momentu pozbycia się kawałeczków lodu. Obsypałam je dołączoną do mieszanki przyprawą, dodałam 1-2 łyżki oleju rzepakowego, sos worcestershire i chwilę poddusiłam. Dodałam ryż, zalałam dwoma szklankami wody i dusiłam wszystko razem przez 10 minut, w trakcie których podsmażyłam na patelni mięso z indyka (już bez dodatku tłuszczu). Po tym czasie dodałam do mieszanki mięso, przykryłam woka pokrywka i dusiłam kolejne 10 minut. Na koniec doprawiłam do smaku solą, czosnkiem oraz papryką i gotowe. 
Mięso z udźca indyka okazało się strzałem w 10-tkę, jest zdecydowanie bardziej soczyste i bardziej miękkie od filetów drobiowych.








7 komentarzy:

  1. Taki obiad jest zbawienny kiedy człowiek wraca zabiegany ze szkoły, czy pracy :) Uwielbiam szybkie i zdrowe posiłki!

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham takie obiady!:) szybko, smacznie, syte i dowolność składników:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mogłabyś mi robić takie obiady codziennie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, z tego co się zorientowałam to mieszkamy po sąsiedzku, więc wpadaj Agatka na obiad, zapraszam:)

      Usuń
  4. Po świąteczno -noworocznym obżarstwie taki obiad jest wskazany!

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja potrawa prezentuje się przepysznie, do tego jest zdrowa i bardzo pożywna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały obiad dla mnie, uwielbiam połączenie drobiu i warzyw :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za Wasze opinie :)